• Mijn nieuwe leasewagen is er (bijna). Zal die op tijd geleverd worden?

    Omwille van de federale maatregelen tegen COVID-19 kunnen er momenteel geen nieuwe auto’s ingeschreven worden en zijn de dealerships in ons land gesloten waardoor nieuwe afleveringen van voertuigen helaas tijdelijk niet mogelijk zijn. 

    Wij beschikken wel over een ruime stock aan onmiddellijk beschikbare wagens om onze klanten op elk moment te kunnen helpen. Neem hierover gerust met ons contact op via sales@directlease.be

  • Kan ik mijn einde contract wagen inleveren?

    Onze partners kunnen op dit moment helaas geen continuïteit van hun dienstverlening verzekeren. Noch de inspectie, noch het transport van uw wagen kunnen door de opgelegde maatregelen plaats vinden. Van zodra dit terug toegestaan is, staan wij paraat om uw einde contract wagen op te halen. Dit betekent eveneens dat de huurperiode verder loopt tijdens deze periode waarin transporten niet toegestaan zijn.

  • Ik gebruik mijn voertuig nu minder, wat met de looptijd van mijn contract?

    Gelukkig blijven voor elke wagen de afgesproken diensten ook in deze moeilijke periode van toepassing. Indien een auto nu tijdelijk minder kilometers zal rijden, dan leert de ervaring ons dat zich dat meestal in de loop van het verdere contract uitvlakt.  Mocht er op het einde van het contract toch nog een verschil zijn, dan zal dit ook in alle transparantie verrekend worden.

  • Kan ik een leaseofferte krijgen voor een nieuwe wagen?

    Jazeker, via onze website kan u te allen tijde zelf uw offerte samenstellen. Contacteer ons via sales@directlease.be indien u vragen heeft en u wordt spoedig en enthousiast geholpen.

  • Het is een rustige periode nu, kan ik een meeting regelen met mijn account manager?

    Natuurlijk staan wij voor u klaar. Onze organisatie neemt evenwel alle mogelijke maatregelen om zowel onze medewerkers als onze klanten optimaal te beschermen. Om die reden organiseren we onze meetings op dit ogenblik nog uitsluitend via telefoon of videoconference.

  • Ik heb een onderhoud of bandenwissel gepland. Dien ik die te verplaatsen?

    Indien er waarschuwingslampjes op uw dashboard verschijnen vragen wij u om de gebruikshandleiding van uw auto te raadplegen en, indien nodig, contact op te nemen met tot VAB op het nummer 0800 23 043.  Als het oliepeil van uw wagen te laag dreigt te worden dient u ten allen tijde de juiste olie toe te voegen (volgens de gebruikershandleiding).  Bij een rood waarschuwingslichtje dient u onmiddellijk te stoppen en de VAB te contacteren.

    Omdat onze dienstenleveranciers op dit moment geen prestaties kunnen leveren zal dit inderdaad dienen te gebeuren. Uw veiligheid is voor ons op elk moment echter van erg groot belang, richt u daarom in geval van vragen tot VAB op het nummer 0800 23 043. Zij staan klaar om u bij te staan.

    Bij immobilisatie van uw voertuig of wanneer de veiligheid niet kan gegarandeerd worden zal VAB je voertuig afslepen naar één van de dealerbedrijven binnen de Van Mossel Automotive Group. Van daaruit wordt een minimale dienstverlening ingericht om zo snel mogelijk je voertuig terug mobiel te krijgen. Vind hier alle vestigingen van Van Mossel Automotive Group België.

    De vervangwagen bij VAB wordt beperkt in gebruik tot max. 5 dagen zonder mogelijkheid tot verlenging. Gelieve bij immobilisatie onmiddellijk te mailen naar onze technische dienst zodat we uw mobiliteit kunnen blijven waarborgen na deze periode.

  • Is het mogelijk om een korte termijn wagen te reserveren?

    Wij hebben een ruim aanbod van voertuigen ter beschikking en doen op dit moment ons uiterste best om onze dienstverlening in deze moeilijke omstandigheden voor u te blijven garanderen. Uw aanvraag ontvangen wij graag op het adres rental.be@internationalcarlease.com. Door de gekende externe factoren omtrent hygiëne en social distancing kunnen de doorlooptijden iets langer zijn dan wat u gewoon bent, maar voor uw mobiliteit mag u op ons rekenen.

  • Ik heb schade aan mijn voertuig. Kan ik bij mijn leasepartner terecht?

    Op elk moment kan u een ongevalsaangifte indienen via de website. Gelieve steeds een drietal foto’s bij de aangifte toe te voegen zodat we in staat zijn de schade in te schatten en prioriteit kunnen geven aan voertuigen buiten gebruik.  De herstelling van cosmetische schade wordt uitgesteld naar een later tijdstip. De afspraken zullen pas na het opheffen van deze uitzonderlijke maatregelen vastgelegd worden.

    In geval van immobilisatie staat onze partner VAB op het nummer 0800 23 043 klaar om u bij te staan.

    Bij immobilisatie zal VAB uw voertuig afslepen naar één van de dealer- of carrosseriebedrijven binnen de Van Mossel Automotive Group. Van daaruit wordt een minimale dienstverlening ingericht om zo snel mogelijk je voertuig terug mobiel te krijgen. Vind hier alle vestigingen van Van Mossel Automotive Group België.

    De vervangwagen bij VAB wordt beperkt in gebruik tot max. 5 dagen zonder mogelijkheid tot verlenging. Gelieve bij immobilisatie onmiddellijk te mailen naar onze schadedienst zodat we uw mobiliteit kunnen blijven waarborgen na deze periode.

  • Mijn voertuig moet naar de technische keuring. Mag ik mijn voertuig blijven gebruiken?

    Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) heeft na overleg met GOCA Vlaanderen bereikt dat de keuringsstations op woensdag 25 maart terug opengaan. Gezien de situatie en de achterstand zal dit enkel zijn voor de bedrijfs- en transportvoertuigen, bussen, prioritaire voertuigen en technische herkeuringen. Voor de andere categorieën (waarvan het keuringsattest verstreek na 13 maart 2020) zal de termijn verlengd worden met 4 maanden, na het opheffen van de crisismaatregelen. Hier vindt u -onder voorbehoud-  de volledige mededeling en de FAQ  die het kabinet publiceerde.